Від надихаючої ідеї – до школи стійкого розвитку.
В вересні 2013 року отримавши посібники нового курсу «Уроки для стійкого розвитку» в нашого закладу прийшла ідея реальних змін у ставленні до природи, до оточуючих людей, до нового напрямку виховної роботи школи – ідеї освіти для стійкого розвитку.
Підготовчий етап
- Створення ініціативної групи
- Вивчення і аналіз стану параметрів діяльності закладу: складання формули успіху в роботі педагогічного колективу за 2013-2014н.р
- Трансформація науково-методичної, експереминтальної діяльності педагогічного колективу проекту «Школа для сталого розвитку»
- Розробка шкільної програми «Освіта для сталого розвитку»
- Планування заходів на виконання шкільної програми «Освіта для сталого розвитку»
- Конкретизація проблеми на рівні навчального закладу
- Планування роботи шкільної методичної ради, творчої групи з даної проблеми
- Формування в учасників навчально-освітнього процесу навичок використання ІКТ
- Організація роботи психолого-педагогічного семінару за темою «Креативна освіта ХХІ ст.»
- Створення єдиного інформаційно-освітнього простору школи
ІІ етап - Практичний
- педради, інструктивно-методичні наради, вхідний моніторинг екологічної освіти в анкетування педколективу щодо готовності вчителів до інноваційної діяльності, організація волонтерського руху ”Екологічна варта”.
- - уроки хімії, фізики, географії, екології за відповідними темами;
- - факультатив “Освіта для сталого розвитку” (3-4, 8-9 кл
- - виховні години, присвячені екологічним, соціальним, правовим та морально-етичним проблемам суспільства;
- - відкриття шкільної спартакіади;
- - діяльність шкільних гуртків: соц. - психологічний гурток “Рівний-рівному”, гурток за превентивною програмою “Школа проти СНІДу”, журналістський гурток - випуск листівок для мешканців мікрорайону з питань збереження довкілля “Обережно! Сміття навколо нас”, “Увага! Спалювання листя шкідливо для оточуючого середовища”, “Не сміти на вулицях свого села – тобі тут жити!”;
- - створення екологічного календаря;
- - день екології в школі щодо відзначення: Міжнародного Дня озонового шару Землі та Дня працівників лісу, Міжнародного дня боротьби проти пестицидів та Міжнародного дня збереження біологічної різноманітності, Всесвітнього дня захисту тварин, Всесвітнього дня охорони місць існування, Всесвітнього Дня води, Всесвітнього метереологічного дня та Дня Дій в захист річок, води і життя;
-
- - екологічні турніри, районні конкурси: “Юний дослідник”, «Краща екологічна агідбригада»- діяльність шкільного євро клубу, заходи до Дня Європи, Ми проти СНІДу” (в рамках акції “Ми за здоровий спосіб життя”);
- - тиждень права;
- - Всеукраїнська виставка-конкурс дитячого малюнка “Я хочу жити в якісному світі”;
- - заходи до Дня толерантності;
- - благодійна акція “Від серця до серця” (допомога онкохворим дітям);
- - благодійні акції до Дня Святого Миколая, Нового Року та Різдва (“Діти-дітям”);
- - з метою благоустрою рідного міста школа брала участь в акціях: “Замість ялинки – зимовий букет”, “Спасемо ялинку в Новий Рік”, “Допоможи птахам взимку”, “Годівничка ‘Збережемо птахів – збережемо дерево – збережемо Землю!” “Збережемо ялинки!”;
- - День Здоров’я;
- - День фізичної культури і спорту;
- - День юного натураліста
- - соціальні акції учнівських волонтерських загонів: “Ветеран живе поруч” (щодо надання адресної допомоги ветеранам та учасникам Великої вітчизняної війни).
- . - тиждень безпеки життєдіяльності;
- - місячник правової освіти, превентивного виховання;
- - “Ми за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків”;
- - декада “Молодь за здоровий спосіб життя”;
- -.- тиждень толерантності “Толерантність – шлях до порозуміння”;
-
- - акція “Енергозбереження очима дітей”;
- - Всеукраїнський Тиждень права;
- – заходи до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
- - загальношкільний проект “Збережи ялинку”;
- - протягом новорічних та Різдвяних свят, а також канікул: “День Святого Миколая”, акції “Діти-дітям”, “Іграшка другові”, благодійний новорічний ранок “Новий рік зустрічаємо з подарунками”, благодійний бал-маскарад.
- - проект “Друге життя старим речам” (1-11 кл.);
- Заходи, що проходили в школі протягом 2013-2014 н.р. охоплюють основні компоненти освіти для сталого розвитку. У загальношкільних та позашкільних заходах, акціях, конкурсах взяли участь усі учні школи та члени педколективу, що дає змогу говорити про ефективне впровадження програми “Освіта для сталого розвитку” в сучасний освітній процес.
- Випереджаюча освіта передбачає формування як механізмів попередження тих негативних явищ, що супроводжують сучасне суспільство, так і побудову позитивних моделей майбутнього. Саме вона має бути чинником суспільних змін, готуючи особистість до життя у сучасному світі. Яка це може бути особистість? Безумовно, широко обізнана, соціально активна, екологічно компетентна, відповідальна, толерантна та медіаграмотна.
Підсумковий етап
- Узагальнення перспективного педагогічного досвіду з упровадження інноваційних технологій в закладі випереджаючої освіти для суспільства сталого розвитку (складання вчительських портфоліо)
- Підготовка методичних рекомендацій щодо розвитку креативності учнів в процесі викладання предметів в школі випереджаючої освіти
- Створення моделі електронної школи
- Інтеграції ІКТ у освітній процес (випуск підсумкового методичного бюлетеня)
- Створення баків для сортування сміття
- Проведення нестандартної педради «Панорама творчих знахідок» з проблеми упровадження креативної освіти для розвитку інноваційної особистості в закладі випереджаючої освіти
- Науково-практична конференція «Освіта для сталого розвитку»